fredag 16. september 2011

DEN STORE REISEN

Ok! Da va reisen igang og første døgn unnagjort. Reisestart va igår, torsdag 15. september, som sku vis sæ å bi en stor dag på mange måta. Dagen starta me opp klokka 0800. Tarjei susa avgårde på jobb, mens æ heiv mæ i litt skrivearbeid. Klarte akkurat å bi færdi før æ hadde tannlegetime kl 11.30. Etter nøye pirking i tennern og kr 650 rett ut, fikk æ en resept på antibiotika og "God tur" fra tannlegen. Deretter va d å hiv sæ på bussen og hent medisin på apoteket. Tilbake i leiligheta lå ei tekstmelding fra han Mathias om at bestevenninne Ingrid lå på sykehuset og at fødselen va igang. Da bei jo ikke stressnivået mindre akkurat. Æ håpa og håpa at lille Ludvig sku skynd sæ ut sånn at vi kanskje rakk og se han før flybussen sku gå t Værnes 1530, men Lille Ludvig e allerede en liten ertekrok: Han valgte å kom ut kl 15.34, altså nøyaktig 6 minutt etter at vi steig på flybussen. Den gode nyheten fikk vi idet vi gikk inn på tax-freeen på Værnes, og da va det berre å sett sæ ned å sipp! Æ va superhappy og sku bærre ønska at han kom to tima før sånn t vi rakk å se han før vi reiste! Ludvig: Dette ska du få hør om så længe vi lev!! æ kommer iallefall ALDRI tell å gløm bursdagen din eller omstendighetan rundt fødselen!! Gleda mæ tell å kom heim og bi kjent med lillegutt!! GRATTIS DÅKKER!!!

Æ måtte skriv opp litt av dagen i reiseboka vårres...
Deretter mått æ jo fortell et vilt fremmed par at" bestevenninna mi fikk akkuratt baby!", og VIPS!, så hadde vi fått vårres første reisevenna :-) Flyturen t Bangkok tok 10 tima i det som ifølge mæ va verdens største fly .8 seterada bortover, og minst 50 bakover!!! Me filma, gratis vin, middag, frokost og webkamera under flyet (IIIK!) gikk turen som en lek og vi landa t deilig vær og 32 grader i Bangkok. Derifra bar d rett i taxi t hotellet som vist sæ å vær i overkant luksuriøst i forhold t ka vi hadd sett førr oss (les Lamborghini, Piccolos, stoort badekar og badekåpe). Æ følte mæ som på film, særlig når æ sto på rommet vårres, i badekåpa i 16.etasje og såg utover skyskraperan i Bangkok :) Etter litt soving på hotellrommet fant vi oss en fin liten uterestaurant kor di servert oss en DEILIG middag tell en billig penge! Æ "MMMMMMMM"a herifra og te månen!!

Det morsomme va at i bakgården ved siden av va det masse søte pusekatte, og æ har fått SÅ streng beskjed av ginger om at æ MÅ klar å la vær å kos med nå dyr som æ ser. Men den som som bei trist i øyan og kom ut med underleppa når han så små, søte gingerpusa, jo det va T-bone himself. Very funny. NU ska vi opp på den indinske restauranten her på hotellet (i 29. etasje!!!!!) og se om vi får oss en øl/vin!