lørdag 21. august 2010

blåbærtur og andre tura

onsdagens fangst!! og JA, gammel dame som æ e bidd; vi spiste blåbær med vaniljesaus etterpå...:)

blåbærpiken med sin første, egenstrikka genser! Runis, du e så FLENK!!

BLÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!

samme kveld tok vi oss en liten kjøretur tell Aurland, sia vi nu har fått lånt oss bil; endelig! Der kjøpte vi kvær sin glasscola og satt ute i 20 varmegrader! Det va ikke mye liv, berre oss og nån turista. Og endel rånera. Slår ikke feil dette bygde-Norge :)

nede ved kaia

Æ har kjøpt mæ et lite kompaktkamera, og fant pinade ut at det hadde sort-hvitt-funskjon mens æ lå der og trøkte på knappan!! sweet.

Idag har vi vært på fjelltur, på stølen på andre sia av dalen. Æ, Runis, Gerd og Desna (Olavs alaska husky)



Desna kosa sæ...

kommunikasjon på høyt nivå


the sheep are everywhere.....

Gudmedalen, fjøsen, feltet og Rabnanosi sett fra andre sia! SUPER tur!!
Nu e det lørdagskveld, og vi har stappa i oss lasagne og ligg som to slakt på sofaen! Imorra bi det muligens slakt av sau, vi får se ka som skjer!

2 kommentarer:

  1. Åååå som jeg får budeieliv-i-Gudmedalen-lengsel når jeg leser bloggen din!! :) Den turen der har jeg også gått noen ganger, og den er knallfin! Har dere gått turen over fjellet til den geitegården i Aurland? Spør Gerd, hun veit. Og da må dere hilse på bøndene der, er så koselige att! Nyt Flåm og hils geitene! Klem fra Anne

    SvarSlett
  2. Fine bilder forresten! Jeg har lyst å forstørre opp et bilde fra Flåm og henge på veggen. Kanskje jeg skal sette deg på oppdrag som fotograf? Eller høre med Birgitte hva hun har av utvalg. Eller se gjennom mine egne 100 000 bilder kanskje...Trenger litt Flåm på veggen!

    SvarSlett